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Themen - EvilCallisto

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Allgemeines / Wie begeistert bist du?
« am: 15 Mai 2013, 23:17:00 »
Splittermond ist vorbestellbar und man konnte schon so einiges über Splimo erfahren, vielleicht sogar schon probespielen. Nun mal Hand aufs Herz und ehrlich geantwortet, wie sehr begeistert Dich Splittermond bisher?

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Also, ich hab schon verstanden, dass ich mir ein Modul für Abstammung und Kultur und so aussuche. Aber in diesen Modulen gibts vor allem Fertigkeiten, oder?

Was ist mit den charakterlichen Eigenschaften des SC, mit seinen Markenzeichen, seiner Familie, seinen Ressourcen, wie er mental mit Problemen umgeht? Hat er Trigger, die den SC zwingen zu agieren wie beispielsweise "Don't call me cute" oder "Als Kind vom Varg gebissen" ?

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Allgemeines / Power 19
« am: 10 Apr 2013, 21:25:50 »
Wurden oder werden die Power 19 beantwortet?

(Was ist das? Lies http://socratesrpg.blogspot.de/2006/01/what-are-power-19-pt-1.html und Erläuterung http://socratesrpg.blogspot.de/2006/01/what-are-power-19-pt-2.html )

Ich zitiere mal die Fragen selbst:
Zitat
1.) What is your game about?**

2.) What do the characters do?**

3.) What do the players (including the GM if there is one) do?**

4.) How does your setting (or lack thereof) reinforce what your game is about?

5.) How does the Character Creation of your game reinforce what your game is about?

6.) What types of behaviors/styles of play does your game reward (and punish if necessary)?

7.) How are behaviors and styles of play rewarded or punished in your game?

8.) How are the responsibilities of narration and credibility divided in your game?

9.) What does your game do to command the players' attention, engagement, and participation? (i.e. What does the game do to make them care?)

10.) What are the resolution mechanics of your game like?

11.) How do the resolution mechanics reinforce what your game is about?

12.) Do characters in your game advance? If so, how?

13.) How does the character advancement (or lack thereof) reinforce what your game is about?

14.) What sort of product or effect do you want your game to produce in or for the players?

15.) What areas of your game receive extra attention and color? Why?

16.) Which part of your game are you most excited about or interested in? Why?

17.) Where does your game take the players that other games can’t, don’t, or won’t?

18.) What are your publishing goals for your game?

19.) Who is your target audience?

15. bis 17. interessieren mich hierbei am meisten. Ist eher für Indiegames gedacht, aber es kann nicht schaden, sie zu beantworten.

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